20 év SEO: A Search Engine Optimization rövid története

//20 év SEO: A Search Engine Optimization rövid története

20 év SEO: A Search Engine Optimization rövid története

Keresőoptimalizálás és keresőmarketing

Mielőtt a keresőoptimalizálás a hivatalos név lett volna, más kifejezéseket is használtak. Például:

  • Keresőmotor elhelyezés
  • Keresőmotorok elhelyezése
  • Keresőmotorok rangsorolása
  • Keresőmotor regisztrálása
  • Keresőmotor benyújtása
  • Weboldal promóció

De a vita nem lenne teljes, anélkül, hogy megemlítené a következő kifejezést: Search Engine Marketing.

Egy ponton 2001-ben, egy kiemelkedő iparági író javasolt keresőmarketing a keresőoptimalizálás utódjaként.

Nyilvánvalóan ez nem történt meg.

Bár a SEO kifejezés nem tökéletes – végül is nem optimalizáljuk a keresőmotorokat, optimalizáljuk webes jelenlétünket – 20 éve továbbra is kedvelt iparágunk, és valószínűleg az eljövendő jövőben lesz .

Ami a Search Engine Marketinget illeti – még mindig használják, de most jobban kapcsolódik a fizetett kereséshez. A két kifejezés együtt létezik ma békésen.

A keresési előzmények idővonalai

A keresőmotorok megváltoztatták az információkeresést, kutatásokat végeztek, termékeket és szolgáltatásokat vásárolnak, szórakoztatják magunkat és összekapcsolódnak másokkal.

A szinte minden online célállomás mögött – legyen szó weboldalról, blogról, közösségi hálózatról vagy alkalmazásról – keresőmotor. A keresőmotorok a mindennapi élethez kapcsoló erő és irányított útmutató lettek.

De hogyan kezdődött mindez?

A keresőmotorok és a keresőmotorok optimalizálásának történetét tekintve fontos mérföldköveinket összeállítottuk, hogy megértsük ennek a technológiának a gyökereit, amelyek a világunk ilyen fontos részét képezték.

Dawn of SEO: “A vadnyugat” Era

Az 1900-as évek utolsó évtizedében a keresőmotor-táj nagyon versenyképes volt. Ön választotta a keresőmotorokat – mind az emberi erőforrásokat tartalmazó könyvtárakat, mind a lánctalpas listákat – köztük az AltaVista, a Ask Jeeves, az Excite, az Infoseek, a Lycos és a Yahoo.

Az elején, az egyetlen módja annak, hogy bármilyen típusú SEO, volt az oldalon oldalon tevékenységek. Ez magában foglalta annak biztosítását, hogy a tartalom jó és releváns legyen, elég volt a szöveg, a HTML-címkék pontosak voltak, és hogy belső és külső kapcsolatai vannak, többek között.

Ha jól akarta rangsorolni ebben a korszakban, a trükk elég sokszor megismételte kulcsszavait elég időre a weboldalain és a meta tagek között. Szeretne olyan oldalt felülkerekedni, amely 100-szor egy kulcsszót használ? Ezután 200-szor használná a kulcsszót! Ma ezt a gyakorlatot spammelésnek nevezzük.

Íme néhány kiemelkedés:

  • 1994: A Yahoo-t a Stanford Egyetem diákjai, Jerry Wang és David Filo hozták létre egy campus utánfutóban. A Yahoo eredetileg egy internetes könyvjelző lista és érdekes weboldalak könyvtára volt. A webmestereknek manuálisan kellett benyújtaniuk az oldalukat a Yahoo könyvtárba, hogy indexelni tudják, hogy ott találja meg a Yahoo-t, ha valaki keresetet végzett. AltaVista, Excite és Lycos szintén elindult.
  • 1996: Page és Brin, két Stanford Egyetemi hallgató építették és tesztelték a Backrubot, egy új keresőmotort, amely a bejövő linkek relevanciájára és népszerűségére alapozva rangsorolta a webhelyeket. A Backrub végül a Google lett. Az Inktomi által működtetett HotBot is elindult.
  • 1997: A keresőmotorokról szóló webmestereknek szóló útmutató sikere után Danny Sullivan elindította a Search Engine Watchot, a hírszerzésről szóló híreket, a webes keresésre vonatkozó tippeket, valamint a webhelyek rangsorolásával kapcsolatos információkat. (Tíz évvel később, miután elhagyta az SEW-t, Sullivan megalapította egy újabb népszerű keresési kiadványt, a Search Engine Land-et.) Kérdezzen Jeeves is, és a Google.com regisztrált.
  • 1998: A Goto.com szponzorált linkekkel és fizetett kereséssel indult el. A hirdetők ajánlatot tettek a Goto.com webhelyen az organikus keresési eredmények feletti rangsorolásra, amelyet Inktomi hajtott végre. A Goto.com-ot végül a Yahoo vásárolta. DMOZ (az Open Directory Project) lett a legkeresettebb hely a SEO szakemberek számára, hogy az oldalukat felsorolják. Az MSN keresett az MSN Search-en, amelyet eredetileg az Inktomi szolgáltatott.
  • 1999: A legelső minden keresési marketingkonferencia, a Search Engine Strategies (SES). Elolvashat egy retrospektívat az eseményről Sullivan-ről itt . (A SES konferencia-sorozat folytatódott a különböző monikerek és anyavállalatok alatt, amíg 2016-ban le nem áll.)

A Google Forradalom

2000-ben a Yahoo elhúzta a legrosszabb stratégiai lépést a keresés történetében, és együttműködött a Google-lal, és a Google az Inktomi helyett az ökológiai eredményeket táplálja. Korábban a Google egy kevéssé ismert kereső. Alig ismert! A végeredmény: minden Yahoo keresési eredmény azt mondta: “A Google által működtetett”, és végül bemutatták a világ legnagyobb versenytársait, és a Google háztartásnevévé vált.

Eddig a keresőmotorok főleg az oldal tartalmára, domainnevekre, a fent felsorolt ​​könyvtárakba való bejutásra és az alapvető webhelyszerkezetre (breadcrumbing) alapuló webhelyeket rangsorolták. De a Google webrobotja és PageRank algoritmusa forradalmas volt az információk visszakereséséhez. A Google mind az oldalra, mind pedig az off-page tényezőkre – a weboldalra mutató külső linkek mennyiségét és minőségét (valamint a használt horgonyszöveget) tekintette meg.

Ha úgy gondolja, a Google algoritmusa lényegében arról szólt, hogy “ha az emberek beszélnek rólad, fontosnak kell lenned.”

Bár a linkek csak egy részét képezték a Google általános rangsorolási algoritmusának, a SEO szakemberek a kapcsolatokra támaszkodtak, mint a legfontosabb tényezők – és egy teljes iparág link építés elkészült. Az elkövetkező évtizedben versenyképessé vált, hogy minél több linket szerezzen a magasabb rangsorolás reményében, és a kapcsolatok súlyos visszaélésszerű taktikává váltak, amelyet a következő években a Google-nak kellene megoldania.

2000 – ben is a Google Eszköztár elérhetővé vált az Internet Explorer programban, így a SEO szakemberek megtekinthetik PageRank pontszámukat (0-10 közötti szám). Ez bekövetkezte a kéretlen linkcsere-kérelem e-mailek korszakában.

Tehát a PageRank esetében a Google lényegében bevezette a pénznemét annak összekapcsolásához. A domain-hatósághoz hasonlóan ma is visszaélnek.

A Google szerves eredményei szintén 2000-től kezdődően egy AdWords hirdetések formájában kerültek piacra. Ezek a fizetett keresési hirdetések a Google fizetésképtelen eredményei fölött, alatt és a jobb oldalon megjelennek.

Eközben egy webmestercsoport informálisan összejött egy londoni pubban, hogy elkezdjen megosztani az információval kapcsolatos minden információt a SEO-ről 2000-ben. Ez az informális találkozó végül a Pubcon-nak, egy ma is futó nagyméretű kutatási konferencia-sorozatnak lett.

Az elkövetkező hónapok és évek során a SEO világ egy havi Google Tánchoz kapcsolódott, vagy egy olyan időszakban, amikor a Google frissítette indexét, ami néha nagyobb rangsorváltozásokat eredményezett.

Bár a Google Brin híressé vált, hogy a Google nem hitte el a webes leveleket, véleménye valószínűleg megváltozott 2003-ban. A SEO sokkal nehezebb volt a frissítések után Florida mert sokkal fontosabb lett, mint a kulcsszavak megismétlése x mennyi idő.

Google AdSense: A szörnyű SEO-tartalmak monetizálása

2003-ban, a Blogger.com megszerzése után a Google elindította az AdSense-et, amely kontextus szerint célzott Google AdWords hirdetéseket jelenít meg a megjelenítői webhelyeken. Az AdSense és a Blogger.com keveréke a egyszerű internetes közzététel és a blogforrás forradalmának felgyorsulása.

Míg a Google valószínűleg nem tudta, hogy abban az időben, olyan problémákat okoztak, amelyeket le kell állítaniuk. Az AdSense spamet taktikát és a Made for AdSense webhelyeket vékony / szegény / ellopott tartalmakkal teli, amelyek csak a rangsoroláshoz, a kattintásokhoz és a pénzhez kapcsolódtak.

Helyi SEO és személyre szabás

2004 körül, a Google és más felső keresőmotorok megkezdték a földrajzi szándékú lekérdezések (pl. Egy étterem, vízvezetékszerelő, vagy valamilyen más vállalkozás vagy szolgáltató számára a városban vagy városban) keresési eredményeket. 2006-ra a Google kifejlesztette a Maps Plus Box , amit akkor eléggé lenyűgözött.

Körülbelül 2004-ben is a Google és a keresőmotorok egyre jobban használják a végfelhasználói adatokat, például a keresési előzményeket és az érdeklődést, hogy személyre szabhassák a keresési eredményeket. Ez azt jelentette, hogy az általad látott eredmények eltérőek lehetnek, mint amit egy másik kávézóban ülőként ülnek, amikor ugyanazt a lekérdezést keresi.

2005-ben is létrehoztak nofollow címkéket a spam elleni küzdelem eszközeként. A SEO szakemberek ezt a címkét kezdték használni PageRank szobrászat .

A Google szintén felszabadította néhány figyelemre méltó frissítést:

  • Jagger , amely segített csökkenteni a nem kívánt linkcsere-szinteket, amelyek a közelben közlekedtek, valamint a horgonyszöveg fontosságának hanyatlását a korruptságának köszönhetően.
  • Nagy apuka (amelyet Jeff Manson készít a RealGeeks-ből), ami javította a Google architektúráját, és lehetővé tette a webhelyek közötti kapcsolatok értékének és kapcsolatának jobb megértését.

YouTube, Google Analytics és Webmestereszközök

2006 októberében, A Google a YouTube felhasználó által létrehozott videomegosztó hálózatát 1,65 milliárd dollárért szerezte meg , amely végül a világ második leggyakrabban használt keresési tulajdonává vált.

Manapság a YouTube több mint egymilliárd felhasználóval rendelkezik. A feltörekvő népszerűségnek köszönhetően a videókereső SEO kulcsfontosságúvá válik azon márkák, vállalatok és magánszemélyek számára, akiket szeretett volna megtalálni.

A Google 2006-ban két hihetetlenül fontos terméket indított:

  • A Google Analytics . Ez az ingyenes, webalapú eszköz volt olyan népszerű az induláskor hogy a webmesterek állásidőt és karbantartási figyelmeztetéseket tapasztalt.
  • Google Webmestereszközök . Mostantól a Search Console néven is ismert, a Google Webmestereszközök segítségével a webmesterek megtekinthetik a feltérképezési hibákat, megtekinthetik, hogy milyen kereséseket keresnek webhelye, és kérheti az újbóli beillesztést.

2006-ban is Az XML webhelytérképek egyetemes támogatást kaptak a keresőmotoroktól . Az XML-webhelytérképek lehetővé teszik a webmestereknek, hogy megjelenjenek a keresőmotorok, a weboldalukon minden, a feltérképezésre elérhető URL-cím számára. Az XML-webhelytérkép nem csak az URL-ek listáját tartalmazza, hanem számos további információt is tartalmaz, amelyek segítették a keresőmotorok intelligensebb feltérképezését.

Univerzális keresés

Tényleg kezdtük, hogy 2007-től kezdve új és izgalmas módon kezdjék el fejleszteni a keresést. Mindezen frissítések célja a felhasználói élmény javítása volt.

Kezdjük A Google Universal Search . Ettől a ponttól kezdve a keresési eredmények 10 kék linkből álltak.

Ezután a Google elkezdte keverni a hagyományos szerves keresési eredményeket másfajta függőleges eredményekkel, például hírekkel, videókkal és képekkel. Ez a legfrissebb változás a Google-keresésben – és a SEO-ben – a floridai frissítés óta.

A pihentető tisztítása

2008-ban, akkor a Google vezérigazgatója, Eric Schmidt azt mondta, az internet válik cesspool és ez a márkák voltak a megoldásai . “A márkák hogyan oldják meg a pocsolyát” – mondta.

Kevesebb, mint hat hónappal a megjegyzése után, jött a A Google frissítésének neve Vince . A nagy márkák hirtelen úgy tűnt, hogy sokkal jobban rangsorolják a SERP-ket.

De nem igazán akarta jutalmazni a márkákat, a Google szerint . A Google nagyobb hangsúlyt fektetett a bizalomra az algoritmusban (és a nagy márkák inkább nagyobb bizalmat élveznek, mint a kisebb és kevésbé megalapozott márkák).

Röviddel a frissítés után a Google kiad egy másikat, hogy javítsa indexelésük sebességét Koffein . Ahogy a SEJ jelentette, a koffein “a következő generációs keresési architektúra volt a Google számára, amely gyorsabb és pontosabb, jobb, relevánsabb eredményekkel és a web nagyobb részeinek feltérképezésével”.

A sebességről beszélve, 2010-ben a Google bejelentett ez a helyszín sebessége rangsoroló tényező volt.

Bing & The Search Szövetség

2009-ben a Microsoft Live Search lett Bing. Ezután a Yahoo és a Microsoft az elmúlt tízéves keresési megállapodással (ha öt évvel később újra feldolgozták) próbálták megkérdőjelezni a Google közel 70 százalékos tapadását az amerikai keresési piacon.

A Search Szövetség látta a Microsoft Bing teljesítmény Yahoo a szerves és fizetett keresési eredmények. Bár a Bing a világos 2-es számú keresőmotor volt, végül nem sikerült megtörni a Google hatalmas tapadást az Egyesült Államokban és világszerte végzett keresésen.

A szociális média felemelkedése

Egy másik jelenség a 2000-es évek végén jelent meg – társadalmi hálózatok.

A Google nagy tétet tett a YouTube-on (bár újra próbálkozna Google+ ). De más hálózatok, mint a Facebook, a Twitter és a LinkedIn egyaránt kiemelkedő szereplőként jöttek létre (sokan még többet is elkövetnek a következő években).

A szociális média emelkedésével jött a spekuláció, hogy a társadalmi jelek hatással lehetnek a keresési rangsorokra. Igen, a közösségi média segíthet a SEO-nek, de közvetetten – éppúgy, ahogy a marketing egyéb formái is segíthetnek nagyobb forgalmat irányítani a webhelyére, és növelik a márkaismertséget és az affinitást (ami keresési igényt generál).

Bár a Google az évek során egyre többször is tagadta a társadalmi részvények (tetszik, tweets, + 1-ek stb.) Hatását, az évek során rangsorolási tényezőként továbbra is szerepel, rangsoroló tényező tanulmányok . Ha többet szeretne olvasni e témáról, nagyon ajánlom az olvasást Hogyan segít a szociális média a SEO-nak [végső válasz] .

A Google Állatkert: Panda & Penguin

Két nagy algoritmikus frissítés, 2011-ben és 2012-ben, nagy hatással volt a SEO-re, amely még mindig érezhető a mai napig, mivel a Google ismét megpróbálta felkutatni keresési eredményeit és jutalmazni minőségi webhelyeket.

2011-ben a Google a keresési eredményeket szigorúan ellenőriztette, mivel az úgynevezett “tartalmi gazdaságok” (olyan webhelyek, amelyek nagy mennyiségű, alacsony minőségű tartalmat produkáltak) domináltak a keresési eredményekben. A Google SERP-jei szintén elakadtak olyan weboldalakkal, amelyek nem eredeti és automatikusan generált tartalmakat tartalmaznak – és még bizonyos esetekben a lefedő webhelyek is elhagyták a tartalomszolgáltatókat.

Ennek eredményeképpen ezek a webhelyek tonnányi hirdetési bevételt tettek (emlékszel, amikor megemlítettem a Google önálló AdSense-problémáját?). Ezek a webhelyek a Google szerves forgalmával is éltek és meghaltak.

De egyszer A Google Panda frissítése 2011-ben kiépítették, sok weboldal látta, hogy egyáltalán nem, az adott forgalom eltűnik egy éjszaka folyamán. A Google betekintést nyújtott ami minőségi webhelynek számít .

Az alacsony színvonalú (vagy vékony) tartalmak kiküszöbölésére a Panda rendszeres időközönként frissül az elkövetkező években, végül is integrálva a Google alapvető algoritmusába 2016-ban.

Mivel a weboldalak még mindig visszanyerték a Panda hatásait, a Google felszabadította a túlzottan optimális algoritmust, amelynek célja az “agresszív spam-taktika” megszüntetése az eredményekből. Végül szinkronizálva Pingvin , ez az algoritmus célzott link-sémák (olyan weboldalak, amelyek szokatlan összekapcsolási mintákat tartalmaznak, beleértve a nagy mennyiségű pontos egyezésű szöveget, amely megfelel a kulcsszavaknak, amelyeket rangsorolni szeretne) és a kulcsszavak betöltése.

A pingvineket nem annyira frissítették, mint a Panda, és több mint egy év telt el néhány frissítés között. És, mint a Panda, A pingvin a Google valós idejű algoritmusának részévé vált 2016-ban.

A dolgok, nem a húrok

2012 májusában a Google bemutatta a Tudás grafikát . Ez jelentősen eltért a kulcsszavak vonósok értelmezésétől a szemantika és szándék megértéséig.

Íme, hogy a Google Amit Singhal, az SVP, a mérnöki, leírta, amikor elindult :

“A tudásgrafika lehetővé teszi, hogy olyan dolgokat, embereket vagy helyeket keressen, amelyekről a Google tudja – tájékozódási pontok, hírességek, városok, sportcsapatok, épületek, földrajzi jellemzők, filmek, égi tárgyak, műalkotások stb. a lekérdezéshez. Ez egy kritikus első lépés a keresés következő generációjának kiépítése felé, amely a webes kollektív intelligenciát érintette, és jobban megérti a világot, mint az emberek. “

Ezzel az információval a Google továbbfejlesztette keresési eredményeit. Tudáselemek, dobozok jelenhetnek meg, amikor az emberek a Tudás grafikonban szereplő entitások és tények milliói közül keresnek.

A következő lépés a Google következő keresési generációjában 2013 szeptemberében jött létre Kolibri , egy új algoritmus, mely a természetes nyelvű lekérdezések és a társalgáskeresés jobb kezelésére szolgál. A mobil (és a hangalapú keresés) emelkedésével a Google-nak teljesen újratelepítenie kellett, hogyan működött algoritmusa a modern keresők igényeinek kielégítése érdekében.

A hummingbird a legfontosabb változásnak számított a Google alapvető algoritmusaként 2001 óta. Nyilvánvaló, hogy a Google gyorsabb és relevánsabb eredményeket kívánt elérni, különösen a mobil felhasználók számára.

Mobil-First

Valami 2005 körül kezdődő, egyik kérdésünket továbbra is megkérdeztük az iparágban. Ez a “Mobil év”?

Nos, kiderült, hogy 2005-ben vagy 2006-ban nem volt. 2007-ben sem volt. Vagy 2008. vagy 2009. Még 2010-ben sem -, amikor a Google átalakult egy mobil-első vállalatként. Ezután 2011, 2012, 2013 és 2014 jött és ment.

Végül 2015-ben volt a Mobil Év – a pont, amelyen a mobilkeresések meghaladták az asztali keresést először a Google-on. És bár ez a nyers keresési számok esetében igaz, az is igaz, hogy a keresési szándék egészen más, és a konverziós arányok jóval alacsonyabbak a mobileszközökön.

Ez volt az a nap, amikor a comScore számolt be csak a mobiltelefonos internethasználók felülmúltak az asztali felhasználóknak .

2015-ben is a Google elindította a várakozásokat mobilbarát algoritmus frissítés , amelynek célja, hogy a felhasználók számára “a legrelevánsabb és időszerűbb eredményeket érjen el, függetlenül attól, hogy az információ mobilbarát weboldalakon vagy mobilalkalmazásban található-e.”

Az oldalak felgyorsítása érdekében a Google 2016-ban is bevezette az Accelerated Mobile Pages (AMP) alkalmazást. Az AMP-t úgy tervezték meg, hogy azonnal betöltse a tartalmat, és leginkább a média és a kiadók fogadták el.

És sokkal mobilabb is. Következő: a mobil-első index 2018-ban van úton.

Gépi tanulás, AI és intelligens keresés

Korábban megemlítettem, hogy a Google, amely eredetileg az információ-visszakeresés körül épült, mobil-első vállalat lett. Nos, ez megváltozott 2017-ben, mert a Google vezérigazgatója, Sundar Pichai nyilvánította a Google-t az AI-első vállalatnak.

Ma a Google-keresés célja, hogy tájékoztassa és támogassa, nem pedig a felhasználók számára a linkek listáját. Ezért hozta létre a Google az összes termékét – beleértve a keresést, a Gmailt, az AdWordset, a Google Asszisztenciát és még sok másat.

A keresés szempontjából már megkezdtük az AI hatásának megjelenítését Google RankBrain . 2015 októberében bejelentették , A RankBrain-t eredetileg arra használták fel, hogy megpróbálja értelmezni azokat a kereséseket, amelyeket a Google még soha nem látott, a felhasználók által beírt szavak vagy kifejezések alapján.

Azóta a Google bővítette a RankBrain-t minden keresésre. Míg RankBrain befolyásolja a rangsorolást, ez nem rangsorolási tényező a hagyományos értelemben, ahol jutalmazza a jobb rangsor a csinál x , y , és Z .

És sokkal több hamarosan jön a világ intelligens keresés .

Hangkeresések növekszik. Vizuális keresés őrülten jó. És a felhasználók (és a márkák) egyre inkább fogadják a chatbotokat és személyi asszisztenseket használnak (például az Apple Siri, az Amazon Alexa és a Microsoft Cortana).

Izgalmas idők vannak a SEO előtt.

Következtetés

A keresőmotorok és a SEO messzire mentek az 1990-es évek óta.

A SEO története izgalmas izgalmakat töltött be – új keresőmotorok születése, régi keresőmotorok halála, új SERP funkciók, új algoritmusok és állandó frissítések, valamint nagyszerű SEO publikációk, konferenciák, eszközök és szakértők megjelenése .

Bár a keresőmotorok és a SEO jelentősen fejlődtek az évek során, egy dolog igaz marad: mindaddig, amíg vannak keresőmotorok, a SEO továbbra is létfontosságú. És még csak elkezdtük!

2018-02-03T14:17:38+00:002018 február 3rd|Kategóriák: SEO blog|
EnglishDeutschMagyar

Translation

EnglishDeutschMagyar