MagyarEnglish

Translation

MagyarEnglish

A keresőoptimalizálás buktatói avagy 7 kritikus kérdés a SEO kampány során.

Home/Blog/A keresőoptimalizálás buktatói avagy 7 kritikus kérdés a SEO kampány során.

A keresőoptimalizálás buktatói avagy 7 kritikus kérdés a SEO kampány során.

Ha keresőoptimalizálási kampányba fogunk, akkor egyáltalán nem garantált, hogy sikeresek leszünk. Sőt, a SEO kampányok többsége bizony kudarccal végződik! De nem kell nekünk is vereséget szenvedni a keresőoptimalizálásban. Mindössze fel kell tennünk a következő hét kérdést, hogy megállapíthassuk: jó úton halad -e SEO kampányunk?

1. Reális célokat tűztűnk ki?

Ha egy vállalkozás több terméket, vagy szolgáltatást kínál, akkor könnyen beleesik a túlzott elvárások csapdájába. Ők azok a cégek, akik már a kezdetektől fogva valamennyi termékükre, illetve szolgáltatásukra az első helyet szeretnék megszerezni a Google, illetve a Bing keresőmotoroknál. Az ilyen keresőoptimalizálás” szinte biztosan kudarcra ítéltetett, mert a reális célok kitűzése helyett szétforgácsoljuk erőinket. Érdemes először csak egyetlen termékre vagy szolgáltatásra összpontosítunk, majd a siker elérése után mehetünk tovább a következőre, s így tovább. Fokozatos SEO stratégiával jobb eredményeket fogunk elérni, mintha irreális célokat tűznénk ki.

2. Valódi időkerettel és költségvetéssel rendelkezünk?

Tapasztalat, hogy számos cég úgy akar azonnali eredményeket elérni, hogy közben minimális összeget (sem) hajlandóak áldozni erre. Alapvetően, minél nagyobb a verseny az adott iparágban, annál több idő és annál több pénz szükséges a sikeres SEO kampányhoz. Ne várjunk „csodát” napokon belül, hiszen – különösen induló vállalkozás esetén – a keresőoptimalizálásban rendszerint hosszú hónapok kemény munkája fogja meghozni a gyümölcsét.

3. Megfelelő kulcsszavakat választottunk?

Gyakori hiba, amely szinte mindig sikertelen SEO kampányt jelent: a rossz kulcsszavakra való optimalizálás. Ha konkrét adatok helyett a vásárlóink általunk feltételezett keresési szokásainak alapján döntünk a kulcsszavakról, akkor nagy valószínűséggel rosszul fogunk kulcsszavakat választani. Megoldást a kulcsszó adatok elemzése jelent, amelyet bevált és elismert kulcsszó kutató eszközzel (pl. Google Analytics) érdemes végeznünk vagy/és Google adwords futtatással.

4. Tényleg jobb forgalmat hoz SEO kampányunk?

Kampányunk sikerének mérésénél elsősorban az oldal organikus keresési forgalommal kapcsolatos visszafordulási arányát (bounce rate) kell figyelnünk. (A „visszafordult”, vagy magyarosabban „lepattant” felhasználók ugyanis csak nagyon rövid ideig – kevesebb, mint 10 másodpercig – tettek látogatást honlapunkon.). Ilyenkor a weboldalunk tartalma nincsen összhangban látogatóink keresési szándékaival. Ha azonban minden felhasználói típusnál magas visszafordulási arányt tapasztalunk, akkor ez már komolyabb problémákat jelezhet weboldalunkat illetően. Sajnos ez nem minden esetben igaz, mert ha azonnal megtalálja a látogató a keresett információt pl. telefonszámot, akkor is kilép, így a bounce rate nem ad valós információt!

5. Professzionális weboldallal rendelkezünk?

Kétségtelen, hogy az eredményes keresőoptimalizálás professzionális weboldallal kezdődik, amely már a honlapra való érkezésükkor magával tudja ragadni a látogatókat. A gyengén megtervezett weboldal ugyanis lejáratja az adott márkát, amely a látogatói részvétel, illetve – a siker fokmérőjének tekinthető – átkattintások csökkenéséhez vezet. Honlapunk értékelése során ezért tegyük fel a következő kérdéseket:

  • Vajon weboldalunk elavult vagy professzionálisan megtervezett?
  • Vajon intuitív, a felhasználói igényeket „kitaláló” navigációs rendszerrel bír?
  • Vajon a tablet és az okostelefon eszközökre is felhasználóbarát, reszponzív?
  • Rendelkezik a vásárlóktól való pozitív, valamint negatív visszajelzésekkel?

6. Tényleg vásárlóinkat érdeklő tartalmakkal szolgálunk?

Ha a felhasználók számára érdektelen tartalmakat kínálunk, akkor ez újabb oka lehet a látogatói bevonás elmaradásának. Ne írjunk tartalmat csak azért, hogy elnyerjük a keresőmotorok jóindulatát! Olyan tartalom stratégiát kell kialakítanunk, amely ügyfeleink kérdéseire és gondjaira megfelelő választ ad. Mindezt a leendő kliensek is értékelni fogják, így sokkal valószínűbb, hogy fizető vásárlókká válnak.

7. Nyomon követjük az adatokat és végzünk javításokat, fejlesztéseket?

Újabb kritikus pont a SEO kampány sikerének szempontjából. Hiba lenne azonban, ha az eredményességet mindössze egy olyan adatpont alapján mérnénk, mint például a rangsorban elfoglalt helyünk vagy a cégünkbe érkező telefonhívások száma.
Ha az összes olyan adatpontot megnéztünk, amely alapján, a rendszer együttesen dolgozik, akkor könnyebb lesz megtalálnunk és kijavítanunk a hiányosságokat. Például a jó besorolás és forgalom mellett is gyenge konverzióknak számos oka lehet (pl. túl kevés kulcsszó, gyenge webdesign, stb.). Ami az egész SEO kampányunk arculatát illetően komoly változásokat hozhat….

Összegzés

Bizony, a SEO kampányok többsége kudarcra van ítélve! A mi kampányunknak azonban nem kell ilyennek lennie! Ha a fenti kérdések közül, akármelyikre is „nemmel” válaszolnánk, akkor már tudjuk hol hibáztunk a kampány során, és milyen pontokon kell változtatnunk.

Hasznosnak találta? Kérem ossza meg barátaival!

Minden jog fenntartva, www.seohun.hu

2017-05-02T13:55:26+00:00 2014 September 29th|Categories: Blog|Tags: , |