Baidu SEO: Hogyan optimalizáljunk a legnagyobb kínai keresőmotorra?

//Baidu SEO: Hogyan optimalizáljunk a legnagyobb kínai keresőmotorra?

Baidu SEO: Hogyan optimalizáljunk a legnagyobb kínai keresőmotorra?

A Google aggasztóan nagy részét képviseli a keresőmotorok piacának, különösen Európában és az Egyesült Államokban

A kínai keresési piac az egyetlen olyan hely a világon, ahol a Google nem király.

Először is: ismerkedj meg a különbségekkel

Kína nagyon különbözik a “Nyugat” -on találhatóktól, arra a pontra, hogy vannak olyan vállalkozások, amelyek a régiók közötti szakadék áthidalására specializálódtak.

A súlyos állami cenzúra csak az egyik nem túl finom különbség. Olyannyira, mintha egy másik országban élnének, vagy különböző szabályokkal és kultúrával élnének, a legjobb taktikája az, hogy elfogadja a körülményeket és alkalmazkodjon. Például a Baidu saját résztermékeinek súlyos átadása a SERP-eken belül potenciálisan ellentétes lenne a versenyjoggal az EU-ban, de nem Kínában.

Az új törvények Kínában jelentősen csökkentették a hirdetések mennyiségét a Baidu SERP-kben, de még mindig elég sok.

A jó hír: vannak hasonlóságok

Az a feltevésem az volt, hogy szó szerint újra meg kell tanulnom a szakmámat. Semmi sem lenne ugyanaz.

Vannak különbségek a kódolási nyelvek és a weblap platformok, de miért szeretné a Baidu újra feltalálni a kereket? A Google vitathatatlanul nem feltalálta a kereket, csak néhány fényes ötvözetből készült szegélyt adott hozzá.

Mint ilyen, a SEO 101 típusú dolgokat – Metaadatok, információs architektúra, Canonical URL-ek – mindez még mindig releváns. A Baidu különböző szempontokkal és kissé eltérő szabályokkal rendelkezik bizonyos szempontok tekintetében (a meta leírások figyelembe vesznek) hasonlóak.

Fordító / anyanyelvi beszélő

A Googlehoz hasonlóan, egy automatizált fordítási eszköz használatával érthető tartalmat eredményez, de elkerülhetetlenül hibák lesznek benne.

A Baidu Webmestereszközök angol nyelven nem jelenik meg, így remélhetőleg nyilvánvaló, hogy szükség van egy anyanyelvet beszélőre!

Mobil

A mobil trend nem áll meg a mobileszközök vagy a Google használatával mobil első indexelés és gyorsított mobil oldalak (AMP). Tény, hogy a mobilipar még fontosabb Kínában, ahol az asztali vagy akár egy laptop hordozása sosem volt igazán általános, a mobilt használja a legtöbb ember.

Mint ilyen, a Baidu gondosan foglalkozik a mobillal. Saját változata van az AMP-nek (Mobile Instant Page – MIP), és a Google mobil első indexeléséhez hasonlóan a Baidu továbbra is mélyebben mélyítheti le a mobiltelefont az algoritmusukba.

A sebesség és a mobileszközökön megjelenítés döntő fontosságú a Baidu rangsorolásában, ezért ezt prioritásként kezelje a webhelyén.

Egyszerűsített karakterek

Miközben a Baidu indexeli a hagyományos kínai karaktereket és egyszerűsített kínai karaktereket is támogat.

Chinese characters depicting the phrase 'simplified Chinese' in Mandarin.

HTTPS

2015-ben a Baidu bejelentette, hogy a HTTPS rangsorjelzésként szerepel majd, és a Baidu frissítéseit 2016 második felében vizsgálva határozott hangsúlyt helyez a biztonságra, különösen a mobil biztonságra. Nézze meg az IceBucket és a Skynet frissítéseit a Baidu-tól a mobilbiztonságra összpontosítva.

Bejövő linkek

A Baidu továbbra is betartja a Google frissítéseit, és megtanulja tőlük a dolgokat, majd végrehajtja saját frissítéseit, amelyek a link manipuláció megakadályozására koncentrálnak.

Ne félj

Ez kissé ellentmondásos lehet annak a ténynek köszönhetően, hogy a Google vagy a Baidu célzó SEO csapatok egyértelműen eltérnek a taktikától. Azonban mindkét keresőmotor hasonlóságot mutat. Végül mindkettő ugyanazt a szolgáltatást kínálja: a kereső számára a legértékesebb, legrelevánsabb eredményt adja a keresési kifejezésnek megfelelően.

Igen, a Google és a Baidu különböző stratégiákat alkalmaz. Mind a Google, mind a Baidu folyamatosan javítja az algoritmust és lehető legjobb minőségi tartalmat keresi, valamint az egyre gyorsabbá válást a mobil eszközök felé történő elmozdulás mint a legfontosabb prioritás.

Az azonban egyértelmű, hogy a Baidu fejlődése az elmúlt években jelentős volt, és olyan platformot biztosított, amely a Google számára nagyon hasonló alapelvekre összpontosít. Ha ezeket az alapelveket tartja szem előtt és nem szeretné kihasználni a Baidu algoritmusának esetleges hiányosságait, sokkal fenntarthatóbb és hosszú távú Baidu SEO stratégiája lesz.

2017-09-14T11:24:29+00:00 2017 September 14th|Categories: SEO blog|Tags: |
EnglishDeutschMagyar

Translation

EnglishDeutschMagyar