Figyelem! – Közeleg a felfedezhetetlen negatív SEO támadás!

//Figyelem! – Közeleg a felfedezhetetlen negatív SEO támadás!

Figyelem! – Közeleg a felfedezhetetlen negatív SEO támadás!

Új módszerekkel próbálják megtámadni honlapunkat. Az illegális keresőoptimalizálás művelői olyan, különösen csúnya típusú negatív SEO-t alkalmaznak, amelyet gyakorlatilag áldozatként észre sem veszünk..

Készüljünk fel a megelőzésre és a védekezésre!

Habár sokan több évtizedes tapasztalattal is kétségbeesetten állnak a közelgő veszély láttán, azért létezik megoldás az új negatív SEO-támadás felfedezésére, elkerülésére, valamint megelőzésére is. Lássuk is részletesen, hogyan találhatunk orvosságot arra a problémára, amely egyaránt alapvetően fogja megváltoztatni a keresőoptimalizálás sötét és etikus világát.

Milyen negatív SEO-ról van szó?

Hagyományosan a “régi stílusú” negatív SEO linkeket tartalmazott. Valójában, a Google nyilvánosan is kijelentette, hogy a hivatkozások miatt tudja észlelni a negatív SEO-t- Miután a Google Pingvin megjelent, a keresőmotor nagyon hatékonyan tudta megkeresni és kezelni is ezeket a linkeket.

Ahogyan azonban mondani szokták: a rablók mindig egy lépéssel a pandúrok előtt járnak. Megszületett tehát egy új, kifinomultabb negatív SEO, amely nem a linkeket tartalmazza, hanem a – doméneken átívelő – kanonikus címkék segítségével rontja a weboldalak besorolását. A negatív SEO-t végző webhely így nem kapcsolódik az áldozat weboldalához, így gyakorlatilag észrevehetetlenül tudja folytatni romboló tevékenységét. Ilyenkor a következő történik:

1) Tegyük fel, hogy valaki negatív SEO-t kíván végrehajtani egy versenytárs weboldalán és meg akarja gyengíteni az “A” weboldalt, vagy azt szeretné, hogy az oldal jelentősen hátrébb sorolják a találati rangsorban. Az “A” oldal tehát az áldozat weboldala.
2) A negatív SEO végrehajtásához a „B” weboldalt használják, amely vagy egy feltört webhely, vagy egy olyan domainnév, amelynek hibás linkjei vannak (pl. lejárt vagy spammelt domének). Az elkövetők soronként másolják át az „A” webhely” fejlécét és elhelyezik azt a „B” webhelyen.
3) A „B” webhely oldalai így olyan kanonikus címkékkel rendelkeznek, amelyek az áldozat „A” webhely oldalaira mutatnak.
4) Ebből következően, a Google a “B” weboldal kanonikus címkéi miatt mind az “A” oldal, mind a “B” oldal tartalmát ötvözi. A “B” oldal helytelen tartalma áttevődik az “A” oldalra. Az “A” webhely ezután úgy visszaesik a keresési rangsorban, mint a huzat.

Bizonyos esetekben az “A” webhely teljes oldalait átmásolhatják és elhelyezhetik a “B” weboldalon, de más jellegű (általában felnőtt) tartalmat adnak hozzá. Olykor csak az oldal – kanonikus címkét tartalmazó – fejlécét másolják át, az oldal többi része a felnőtt tartalmat hordoz. Az oldal fejlécét ugyanakkor minden esetben átmásolják az “A” oldalról a “B” oldalra, azaz a rossz webhelyre.

Miért csaknem észrevehetetlen az új negatív SEO?

Nem könnyű, de azért nem reménytelen észrevenni ezt a különösen aljas támadást. Az alábbiakban egy lehetséges megoldást közülünk. Egy olyan eset nyomán, ahol sikerült észlelni a negatív SEO-t, amikor a linkek legalább közvetett szerepet játszottak az elkövetésben.

1) Lépjünk be a Google Search Console-ba és ott a keresési elemzésnél vizsgáljuk meg a Google Analytics adatait. Ezzel feltérképezhetjük a weboldalunkat, valamint a kapcsolatait.
2) Nézzük meg a Majestic.com-ot, hogy lássuk a linkeket – különös tekintettel az elvesztett és az új weboldalakra mutató hivatkozásokra!
3) Figyeljük azokat a napokat, amikor különösen sok linkkel gyarapodott az oldalunk! Jellemzően egy B2B, vagy üzleti célú webhely esetében ez 50-100 közötti, ha például adott nap 1000 feletti ez a szám, az már komoly ok lehet a gyanakvásra.
4) Tekintsük ezeket az új linkeket a Majestic-ben. Érdemes megemlíteni, hogy ezek:

• nem tartalmaznak hivatkozást az áldozat webhelyére
• a trust flow értékük rossz, nullához közelít
• a citation flow értékük magas, 50 körüli.
• a webhelyek horgonyszövege és címe felnőtteknek szóló, vagy az ügyfél weboldalának témájától eltérő tartalommal bír
• a Majestic szerint ezek valójában kanonikus címkék
• feltehetően meglehetősen új linkekről van szó, mivel az ügyfél webhelyének HTTPs verziójára hivatkoznak.

Ebben az esetben ugyanakkor a negatív SEO-t végrehajtó személy hibázott, hiszen más weboldalakkal is létesített kapcsolatot. Ha azonban „tisztán” kanonikus címkékkel történt volna az elkövetés, akkor valóban csaknem lehetetlen felismerni, hogy a negatív SEO áldozatai lettünk.

Hogyan észlelhető az új negatív SEO támadást?

Mivel a negatív SEO-támadások 99 százaléka tipikusan valamilyen linképítést vagy összekapcsolást jelent, ezért az ilyen típusú SEO támadást gyakorlatilag nem lehet kimutatni. Számos esetben a negatív SEO-t végző személy, hivatkozásokat épít vagy hoz létre az áldozat weboldalán. A negatív SEO elkövetésének egy másik módja feltört weboldalakkal és weboldal hackeléssel történik. De elképzelhető az is, hogy linket, vagy rosszindulatú kódot helyeznek el az áldozat weboldalán. Ezekben az esetekben azonban a weboldal tulajdonosa elvileg látja ezt; látja, hogy a weboldala veszélybe került és potenciálisan megtisztítja.
Ezzel szemben, az új negatív SEO-t gyakorlatilag nem lehet kimutatni, mert nem tartalmaz weboldal hackelést és linkeket, hiszen a kanonikus címke rosszindulatú felhasználásával támadják meg az áldozat weboldalát.

Hogyan lehet megszabadulni a negatív SEO-tól?

1) Ne csináljunk semmit és reménykedjünk, hogy megszűnik! Valóban, ez is egy lehetőség, habár SEO-sként igen is tennünk kell valamit, hogy segítsünk az áldozattá vált ügyfél weboldalán. Előfordulhat ugyanakkor, hogy a probléma tényleg „magától” megszűnik: például a negatív SEO-t fizető elkövető kifogy a pénzből, már nem akarja az oldalunk hírnevét lerontani, esetleg a Google talál megoldást stb.

2) Módosítsuk a domén neveket! Változtassuk meg a domén nevet és helyezzük át a tartalmát másik webhelyre. Igaz, hogy ez nem mindenkinek opció, de attól még működhet. Tartsuk meg ugyanazt a domain nevet, de a kanonikus címkék használatával az “új doménnév” rangsorolható az organikus keresésben.

3) Küldjünk spam jelentést a Google-nek! Igaz, hogy időbe telhet, amíg a Google cselekedni fog. Ha pedig még tudna is lépni valamit, egyáltalán nem biztos, hogy a Google rendszerét olyan módon hozták létre, hogy valóban foglalkozni tudjon az ilyen típusú negatív SEO-val vagy spammel. Tartsuk tehát talonban ezt a lehetőséget!

4) Jelentsünk be internetes szerzői jogsértést! Amennyiben valaki ellopta a tartalmat és feltette a saját domain nevére, akkor a tárhelyszolgáltatóhoz és a keresőmotorhoz panaszt nyújthatnunk be szerzői jogsértésért. Van azonban ennek néhány feltétele:

• Bizonyítanunk kell, hogy negatív keresőoptimalizálást végeznek a webhelyünkkel szemben.
• Azonosítanunk kell az összes olyan webhelyet, ami a negatív SEO-t végzi.
• A negatív SEO-t végző valamennyi webhely tárhelye Egyesült Államokbeli kell, hogy legyen. Az internetes szerzői jogsértést vizsgáló DMCA szervezetének hatásköre ugyanis csak az USA-ban található webhelyekre terjed ki.

5) Váltsunk át a HTTPs://www-ről HTTPs://-re! Amennyiben a hibás doménnévből származó kanonikus címkék a webhelyünk HTTPs://www verziójára mutat, akkor éljünk a lehetőséggel és térjünk át a HTTPs:// formátumra! Feltehetően a negatív SEO-t végző személyt ezt észre sem fogja venni, de mi megszabadulhatunk tőle.

6) Módosítsuk az URL-eket a weboldalunkon! Tulajdonképpen minden egyes URL-t meg lehet változtatni a webhelyünkön, hogy azok az URL-ek, amelyekre a negatív SEO mutat, ne létezzenek.

Összegzés

Ahogyan láthattuk, különösen aljas negatív SEO támadás közeleg, amely alapjaiban fogja átírni a keresőoptimalizálás különben sem egyszerű világát. Mindenképpen érdemes tehát felkészülnünk, s figyelnünk arra, hogy nehogy az új típusú negatív SEO áldozatai legyünk. Amennyiben a linkek is szerepet játszanak az elkövetésben, akkor sokkal egyszerűbb felfedeznünk a támadást, mintha azt tisztán a kanonikus címkékkel hajtják végre. Hosszú távon pedig úgy véljük, hogy a Google-nek kell lépnie annak érdekében, hogy keresőoptimalizálási erőfeszítéseink ne váljanak – az illegális támadások miatt – egyik pillanatról másikra az enyészet martalékává…

Kérdése, problémája van? Segítünk!
2018-05-25T16:26:37+00:00 2018 május 25th|Kategóriák: SEO blog|Címkék: , , , |
EnglishDeutschMagyar

Translation

EnglishDeutschMagyar