Milyen SEO hibákat követnek el a WordPress tulajdonosok?

//Milyen SEO hibákat követnek el a WordPress tulajdonosok?

Milyen SEO hibákat követnek el a WordPress tulajdonosok?

Eredetileg a WordPress „mindössze” blog platformként indult, de napjainkra teljes körű tartalomkezelő rendszerré fejlődött. Mindezt úgy, hogy közben továbbra is népszerű blog platformnak számít a felhasználók körében. A látogatottsági adatok szerint havi szinten több mint 409 millió böngésző tekinti meg a WordPress oldalakat, akik ezen idő alatt 22,4 milliárd oldalt néznek meg. Önmagában már ez a tény is elegendő annak igazolására, hogy a WordPress igen népszerű platformnak számít a felhasználók körében.

A WordPress számos hasznos funkciót kínál azok számára, akik saját blogoldalukat szeretnék elindítani. A tapasztalatokkal nem rendelkező blogtulajdonosok ugyanakkor – az összes elérhető online segítség ellenére is – rosszul hajthatják végre blogoldaluk keresőoptimalizálását.

Jelen írásunkban áttekintést adunk azokról a leggyakoribb SEO WordPress hibákról, melyeket tudatlanságból vagy pusztán gondatlanságból követnek el. Tulajdonképpen mindegy, hogy miért, hiszen ezek a hibák befolyásolják a blog rangsorban elfoglalt helyét, valamint az online hírnévre is rossz fényt vetnek. Következzék hát, a WordPress blogtulajdonosok által elkövetett hét leggyakoribb SEO hiba bemutatása.

1, Nem megfelelő keresőoptimalizált blog sablont használunk.

A WordPress számos információt kínál a blogok keresőoptimalizálásával kapcsolatosan, amelyek rendkívül hasznosak lehetnek, amikor szeretnénk feljebb kerülni a rangsorban. De hogyha még újak vagyunk a blogolásban, akkor lehet, hogy elsiklik a figyelmünk ezek felett. Amennyiben nem keresőoptimalizált blog sablont használunk, akkor nyilvánvalóan hátrányban indulunk azokhoz képest, akik ilyenekre támaszkodnak. A világhálón számos ilyen sablon, téma közül választhatunk, így például a Divi, MagPlus, Jevelin stb. témák, sablonok is megfelelőek lehetnek WordPress blogunk indítása során.

2, Hiányzik a keresőkre optimalizált kapcsolati űrlap

Még hogyha a WordPress blogunk nemrégiben indult, akkor is kell a követőink számára egy kapcsolattartó pontot ajánlanunk. Tegyünk meg ezt akkor is, hogyha látogatóink száma kisebb a vártnál. A kapcsolatfelvételi űrlap tökéletesen kiszolgálja az említett célt. Lényegében egy konverziós illesztőprogramról beszélünk, amelyet a megfelelő SEO kulcsszavakra optimalizálva segítünk a látogatóinknak, hogy könnyen megtalálják a blogunkat, így növelve forgalmunkat.

3, Nem vásároltunk domén nevet

Amennyiben az alapértelmezett, előre kiosztott blogcímmel futtattunk ingyenes WordPress blogot, akkor feltehetően nem leszünk annyira sikeresek, mint amennyire szeretnénk. Egy blog vagy egy weboldal ugyanis csak abban az esetben működik jól, ha a célközönség igénye szerint funkcionál. A megfelelő domén név beazonosítja a blogot és előkészíti az utat látogatók számára, hogy megfogalmazzák az azzal kapcsolatos elvárásaikat. Ha nem vásárolunk domén nevet, akkor sem a blog által generált forgalommal, sem pedig a keresőmotor rangsorában elfoglalt hellyel nem leszünk elégedettek.

4, Hiányzik a blogon levő képek optimalizálása

Nagyszerű blogot csakis úgy tudunk létrehozni, hogyha a releváns tartalom, eredeti és minőségi képekkel párosul. Mégis, számos WordPress blog és weboldal tulajdonos elfelejti optimalizálni ezeket a képeket. Nagyon fontos tehát, hogy a WordPress blogunkban található képek SEO szempontból is megfelelők legyenek, hiszen ezek segítenek az oldal gyorsabb betöltésében, valamint a Google PageSpeed pontszámok növelésében.

A blog képek optimalizálása érdekében kérhetünk a WordPress képoptimalizáló pluginjeitől. Ilyenek például a Smush It, az EWWW Image Optimizer és a TinyPNG is. Ezek a bővítmények segítenek a képek tömörítésében anélkül, hogy befolyásolnák azok felbontását, valamint gondoskodnak a képek keresőoptimalizálásáról is.

5, Rossz kulcsszót választottunk

Ha már jártasak vagyunk a SEO világában, akkor nem lesz meglepő, hogy – más weboldalakhoz hasonlóan – a blogunk elérhetősége teljes mértékben a keresőoptimalizáláshoz választott kulcsszavaktól függ. A megfelelő kulcsszavak felkutatása nagyon összetett és időigényes feladat lehet, ámde – amennyiben helyesen hajtottuk végre – csodákat tehet blogunkkal kapcsolatosan.

Olyan kulcsszavakat kell tehát használnunk, amelyek:

• meghatározzák az általunk kínált tartalom témáját,
• alacsony konkurenciával bírnak, illetve
• gyakran használják ezeket a felhasználók

6, Nem összpontosítottunk az oldalunk betöltési sebességére

Nagymértékben befolyásolhatja a forgalmat, illetve a webhely elhagyási arányát is: a blog betöltési ideje. Bizony, már 2-3 másodpercnél hosszabb betöltési idővel is sok látogatót veszthetünk.

Amennyiben tényleg komolyan vesszük ezt a problémát, akkor használjunk gyorsítótár-bővítményt. Ilyenek például a W3 Total Cache, WP Fastest Cache vagy WP Super Cache gyorsítótárak. Ezek a bővítmények könnyen kezelhetők, és a WordPress blogot is fel tudják gyorsítani.

Nem kell ódzkodnunk attól sem, hogy befektessük egy megbízható webhoszting szolgáltatásba, mert ezek megoldják a bloggal kapcsolatos szerverproblémákat, valamint valamint nagy szerepet játszanak az oldalunk általános működésével és sebességével kapcsolatosan is.

7, Nem koncentráltunk a tartalomra és az olvashatóságra

Valószínűleg a blogunk egyik legfontosabb szempontja az a tartalom, amelynek megtervezése és kivitelezése teljes mértékben rajtunk múlik. Amennyiben elkötelezettek vagyunk a hibátlan keresőoptimalizálás iránt, akkor a tartalomnak kiváló minőségűnek kell lennie. Győződjünk meg az általunk kínált blog tartalommal kapcsolatosan a következőkről:

• Készítsünk eredeti és a célközönség számára releváns tartalmat!
• Győződjünk meg róla, hogy a tartalom olvasható és hasznos, illetve megosztható a célközönségünknek!
• Rendszeresen használjunk olyan bővítményeket a blogunkhoz, mint amilyen a Szerkesztői Naptár. Ezzel tudjuk szavatolni a rendszeres és következetes blogolást, melynek segítségével tartós forgalmat szerezhetünk.

Összegzés

Számos tapasztalt blogtulajdonosnál előfordul, hogy technikai és oldalon belüli keresőoptimalizálási hibákat követ el. Majd SEO ügynökségeket és tartalom marketingeseket keresnek, hogy gondoskodjanak a blog oldaluk keresőoptimalizálásáról. A legnagyobb hibák ugyanakkor könnyedén előkerülhetők egy kötelező ellenőrző lista készítésével.

Elemezzük tehát még ma WordPress blogunkat, és vizsgáljuk meg, nem követtük –e el a fent említett hibák valamelyikét. Hogyha igen, akkor remélhetőleg minél hamarabb le tudjuk küzdeni őket, illetve eltávolítani azokat a blogunkból. Amennyiben pedig egyszer szilárd SEO tartalom stratégiát hozunk létre, és tökéletes cselekvési tervvel rendelkezünk blogunk keresőoptimalizálásához, biztos, hogy képesek leszünk finomítani és javítani WordPress blogunk teljes SEO teljesítményén.

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg barátaiddal!

Ha tetszett, kérlek oszd meg barátaiddal!
2019-01-10T11:00:50+00:002019 január 10th|Kategóriák: SEO blog|Címkék: |
EnglishDeutschMagyar

Translation

EnglishDeutschMagyar