Pinterest, Google vagy Bing: Ki a legjobb vizuális kereső?

//Pinterest, Google vagy Bing: Ki a legjobb vizuális kereső?

Pinterest, Google vagy Bing: Ki a legjobb vizuális kereső?

A vizuális keresőmotorok a keresési ágazat következő fejlődési szakaszának középpontjában állnak a Pinterest , a Google és a Bing nemrég jelentettek be jelentős fejleményeket.

Hogyan és ki van a legjobb helyzetben?

Régen a kereséseket a szöveg dominálták. Annak ellenére, hogy a kimenetek változatosabbá váltak (például videó- ​​és képeredmények), a bemenetek szövegalapúak. Ez a keresőmotorok potenciálját korlátozta és alakította ki, mivel több kontextuális jelentést próbálnak ki egy viszonylag statikus adatkészletből kulcsszavak .

A vizuális keresőmotorok újra meghatározzák nyelvünk korlátait, megnyitva az emberek és a számítógépek közötti új kommunikációs utat. Ha a nyelvet a jelek és szimbólumok folyadékrendszerének tekintjük, ahelyett, hogy rögzített vagy írott szavakat állítanánk össze, egy sokkal vonzóbb és mélyebb képet kapunk a keresés jövőjéről.

Kultúránk vizuális, egy tény, hogy a vizuális keresőmotorok túlságosan vágyakoznak arra, hogy kihasználják.

visual culture

Már konkrét e-kereskedelmi vizuális keresés a technológiák bővelkednek: az Amazon, a Walmart és az ASOS mind mozgásban vannak. A vizuális keresési lehetőségek sokkal nagyobbak, mint a közvetlen e-kereskedelmi tranzakciók.

Pontos, valós idejű vizuális keresésünk csúcspontján vagyunk, amely új lehetőségeket nyit a marketingesek számára.

Az alábbiakban áttekintjük a három kulcsfontosságú szereplő vizuális keresési eredményeit: Pinterest, Google és Bing.

pinterest

A Pinterest vizuális keresési technológiája arra törekszik, hogy a keresések helyszínévé tegye a pozíciót. A kitűzött cél az e cikkből származó nyitó idézetre emlékeztet: “Segítsen megtalálni a dolgokat, ha nem rendelkezel a szavakkal.”

Pinterest 200M_0

A Pinterest úgy döntött, hogy olyan tartalmat kínál fel, amely más, mint a felhasználóknak – és a hirdetőknek. Az emberek azért mennek a Pinterest-re, hogy új ötleteket fedezzenek fel amik inspirálnak.

Mindezeket az irányítja Pinterest Lens , egy kifinomult vizuális keresőeszköz, amely intelligens kamerát használ a fizikai világ beolvasására, azonosítja az objektumokat és visszaadja a kapcsolódó eredményeket. Az okostelefon alkalmazáson keresztül érhető el, de a Pinterest vizuális keresési funkciója az asztalon keresztül használható Google Chrome bővítménnyel is.

A Pinterest hatalmas adatbázisa több mint 100 milliárd pólusból ad tökéletes tananyagot a gépi tanulási alkalmazásokhoz. Ennek eredményeképpen a fizikai és a digitális világok között új kapcsolatok alakulnak ki, a grafikus feldolgozó egységek (GPU-k) segítségével a folyamat felgyorsítására.

pinterest object detection

A gyakorlatban a Pinterest Lens nagyon jól működik, és idővel jobb lesz. A képfelismerés lenyűgözően pontos, és a kapcsolódó pólusokra vonatkozó javaslatok relevánsak.

Az alábbiakban ugyanazt az objektumot választottuk a kereséshez a Pinterest és a Samsung vizuális keresés között:

Pinterest_Samsung

Az eredmények különbségei:

Bal oldalon a Pinterest felismeri az objektum alakját, anyagát, célját, de a kialakítás meghatározó jellemzőit is. Ez lehetővé teszi olyan eredmények elérését, amelyek mélyebbek, mint egy másik fekete bögre való közvetlen keresés. Pinterest tudja, hogy a kevésbé kézzelfogható, stilisztikai részletek az, ami valóban érdekli a felhasználókat. Mint ilyen, a különböző színű bögrék eredményeit láthatjuk, de hasonló stílusban.

A jobb oldalon a Samsung Bixby asszisztense felismeri az objektumot, annak színét és célját. A Samsung eredményeit az Amazon adja, és sokkal kevésbé inspirálóak, mint a Pinterest által kínált lehetőségek. A képet a [fekete kávéscsészék] kulcsszavas keresésévé alakították át, ami a vizuális keresési elemet kissé feleslegessé teszi.

A vizuális keresőmotorok a legjobban akkor működnek, ha valamit kifejeznek nekünk, amit szavakkal mondanánk. A Pinterest jobban megérti és teljesíti ezt az ígéretet.

Pinterest vizuális keresés: A legfontosabb tények

  • Több mint 200 millió havi felhasználó
  • A keresés “felfedezés” szakaszára összpontosít
  • A Pinterest Lens a központi vizuális keresési technológia
  • Nagy platform a kiskereskedőknek, nyilvánvaló bevételszerzési lehetőségekkel
  • A fizetett keresési hirdetés a cég legfontosabb növekedési területe
  • A vizuális keresési eredmények egyre hatékonyabbak, különösen az esztétika mélyebb szintjén

Google

A Google korai próbálkozásokat tett a vizuális keresésekben a Google Goggles . Ez az Android-alkalmazás 2010-ben indult, és lehetővé tette a felhasználók számára, hogy okostelefon kamerájuk segítségével keressenek. Jól működik például a híres tereptárgyaknál, de egyelőre nem frissült jelentősen.

Nem valószínű, hogy a Google hosszú ideig hallgatná a vizuális keresést, és az idei I / O fejlesztés feltárta, hogy a kereső óriás a háttérben dolgozik.

google lens

A Google Lens, amely elérhető lesz a Photos alkalmazás és a Google Asszisztens segítségével, jelentős korszerűsítése lesz a korábbi Google Goggles kezdeményezésnek.

A Pinterest termékével kapcsolatos bármilyen hasonlóság több lehet, mint véletlen. A Google lassan feljavította a képi és vizuális keresőmotorjait, és olyan eredményeket mutatott be, amelyek a Pinterest formátumához hasonlítanak:

Google_Image_Search

Pinterest_image_search

A Google Lens biztosítja az objektum-észlelési technológiát, hogy összekapcsolja mindezt egy erőteljes vizuális keresőmotorral. A BETA formátumban a Lens a következő kategóriákat kínálja a vizuális keresésekhez:

  • Minden
  • Ruházat
  • cipő
  • Kézitáska
  • Napszemüveg
  • vonalkódok
  • Termékek
  • Helyek
  • Macskák
  • kutyák
  • Virágok

Néhány fejlesztő megkapta a lehetőséget, hogy kipróbálja a “lencse” korai verzióját, és sok jelentést tettek a vegyes eredményekről:

Lens_BETA

Ezek nagyon korai napok a Google Lens számára, így számíthatunk arra, hogy ez a technológia jelentősen javulhat, mivel megtanulja hibáit és sikereit.

Azt is előre kell látjuk, hogy a Google a közeljövőben tovább fogja fejleszteni ezt a vizuális keresési technológiát.

A Google arra törekszik, hogy megnyitja az ARCore terméket minden fejlesztőnek, amely végtelen lehetőségeket teremt a kibővített valósággal. Az ARCore közvetlen riválisa az Apple ARKit-nek, és kulcsfontosságú lehet a vizuális keresés teljes potenciáljának feloldásához. Nem szabad kizárnunk egy újabb lépést a hordozható piacon, esetleg a Google Glass új verzióján keresztül.

Google vizuális keresés: a legfontosabb tények

  • A Google Goggles 2010-ben indult útjára a vizuális keresési piacon
  • A szemüvegek még mindig jól működnek bizonyos tereptárgyakon
  • A lencse összekapcsolja a vizuális keresést a Google keresővel és a Google Térkép szolgáltatással
  • Az objektumok felderítése nem tökéletes, de a termék a BETA-ban található
  • A Google a legjobb helyzetben van ahhoz, hogy vizuális keresőmotorja köré hozzon létre egy hirdetési terméket, mihelyst a technológia pontossága növekszik

Bing

A közelmúltban Bing újbóli próbát tett a teljesen újratervezett vizuális kereső bejelentésével:

Ezt a változást a mesterséges intelligencia előrehaladása irányítja, amely képes automatikusan beolvasni a képeket és elkülöníteni az elemeket.

A vizuális keresési eredmények elrendezése a Bing-en rendkívül hasonlít a Pinteresthez.

Bing_Pinterest

Az eredmények foltos helyeken vannak, de amikor egy objektumot észlelnek, releváns javaslatokat készítenek. Az alábbi példában egy öltöny képével készített keresés helyi, fizető linkekre vezet:

Bing_Suit

Azonban nem veszi figyelembe az inget vagy nyakkendőt – az egyetlen kereshető szempont az öltöny.

Az összes gépi tanulási technológiához hasonlóan ez a termék tovább javul, és a Bing most egy lépéssel a Google előtt van ebben a tekintetben. Ennek ellenére a Microsoftnak nincs szüksége a felhasználói bázisra és a mobil hardverre, hogy hosszú távon igazi támadást indítson a vizuális keresési piacon.

Bing vizuális keresés: A legfontosabb tények

  • Eredetileg 2009-ben indult, de 2012-ben megszűntették
  • 2017 júliusában újraindult az AI, amely az objektumok azonosítására és elemzésére szakosodott
  • A hirdetők használhatják a Bing vizuális keresést, hogy vásárolható, szponzorált képeket helyezzenek el
  • A technológia gyerekcipőben jár, de az objektumfelismerés nagyon pontos
  • Asztali gépre működik most, de a mobil hamarosan követni fogja

Szóval, ki rendelkezik a legjobb vizuális keresővel?

Most a Pinterest. Bing hatalmas lépéseket tett ebben az irányba de későn. A Bing vizuális keresés pontos és működőképes, de nem hoz létre kapcsolatokat a releváns elemekkel úgy, ahogy a Pinterest teszi.

A Google Lens elindítása biztosan fel fogja rázni ezt a piacot is. Idővel a Google Lens lehet a termék, amely összeköti a hagyományos keresést a kibővített valósággal.

2017-10-16T13:24:13+00:00 2017 October 16th|Categories: SEO blog|Tags: , , , |
EnglishDeutschMagyar

Translation

EnglishDeutschMagyar